Premium content ophalen
- Amazon probeert adverteerders aan zich te binden met producten die lijken op die van Google.
- De technologie van Amazon Web Services (AWS) speelt een steeds grotere rol in de advertentieproducten van Amazon.
- Amazon begeeft zich ook op het gebied van televisiereclame, waar Google geen grote speler is.
- Lees ook: Amazon schrapt geheime, ambitieuze projecten: bezuinigingen moeten bedrijf voorbereiden op mogelijke recessie
De ambities van webwinkel en techreus Amazon op de advertentiemarkt waren oorspronkelijk beperkt tot zoekadvertenties om producten te promoten die beschikbaar zijn via de webwinkels van de internetgigant.
Maar tegenwoordig is de advertentietak van Amazon de op twee na grootste verkoper van digitale advertenties. Amazon moet alleen Google en Meta voor zich laten. Vorig jaar boekte Amazon Advertising een omzet van 31 miljard dollar (ruim 31 miljard euro).
Amazon Advertising breidt zijn invloed uit tot ver voorbij het eigen platform naar het hele internet. Net zoals de wijdverspreide advertentietak van Google.
Premium content ophalen